Chronische Pijn

Wat is Chronische Pijn?

Chronische pijn is pijn die langer dan 3 maanden aanhoudt. Het komt vaker voor dan je denkt; bijna 1 op de 5 Nederlanders heeft er last van. Deze klacht heeft vaak een grote impact op iemands leven. Soms is de oorzaak duidelijk, maar dat is niet altijd het geval. De aanpak en behandeling van chronische pijn is een gespecialiseerde tak binnen de fysiotherapie en krijgt binnen ons team speciale aandacht.

Kan ik voor Chronische Pijn worden Behandeld?

Ja, binnen ons deskundige team is extra scholing gevolgd op dit vlak. Hierdoor kunnen we een op maat gemaakte aanpak bieden. Tijdens de intake, waarbij we uw digitale intakeformulier al hebben doorgenomen, krijgt u een gericht behandelplan op basis van een grondige anamnese en onderzoek. Dit behandelplan richt zich concreet op de vraag of de pijn (deels) op te lossen is. Ook als de pijn niet geheel op te lossen is, kan er meer kwaliteit van leven worden bereikt door een betere coping en het verbeteren van (specifieke) fitheid. Bovendien bieden we ondersteuning via de MijnZorgApp, waar u niet alleen afspraken kunt vinden, maar ook al uw oefeningen en schema's kunt raadplegen op elk gewenst moment.

Hoe Ontstaat Chronische Pijn?

Chronische pijn kan op verschillende manieren ontstaan. Het kan het gevolg zijn van ziekte of schade aan weefsels, veranderingen in het zenuwstelsel of psychosociale invloeden. De precieze oorzaak van chronische pijn is vaak complex, maar wordt steeds beter begrepen. Het zenuwstelsel speelt hierin een belangrijke rol, omdat het door chronische pijn gemakkelijk overprikkeld raakt.

Wat kan ik Zelf Doen en Wanneer moet ik Contact Opnemen?

Als u pijnklachten heeft die langer dan 3 maanden duren en een grote impact hebben op uw leven, kunnen wij u helpen met handvatten om hier beter mee om te gaan. Tijdens een uitgebreide intake brengen we in kaart wat de klacht voor u betekent en waar er mogelijkheden liggen om hierop invloed uit te oefenen. Ons team staat klaar om u te ondersteunen en uw kwaliteit van leven te verbeteren.

Veel gestelde vragen

Hoe kan ik me aanmelden?

Wil je informatie of je aanmelden dan kan dat via de secretaresse. Zij is tussen 08.30 en 16.30 bereikbaar op 0174-20 00 20. Uiteraard kan je ook bij ons langskomen via het sturen van een mail of via de link hieronder. Bij het maken van de afspraak krijg je een aantal vragen via de mail toegestuurd die een globale indruk geven over de aard en ernst van de klachten. Daarnaast krijg je ook een afspraakbevestiging en een link waarmee je mijn zorgapp kan installeren. Dit is een app die herinnert aan de afspraken, maar ook een middel waarin bijvoorbeeld je huiswerkoefenschema wordt weergegeven.

Wat neem ik mee?

De eerste keer neem je een paspoort, rijbewijs of id-kaart mee ter identificatie en een handdoek.

Wat doe ik als ik niet kan?

Als een gemaakte afspraak niet kan worden nagekomen verwachten we een tijdige afmelding. Tot 24 uur voorafgaande aan de afspraak zijn hier geen kosten aan verbonden. Als de afmelding daarna gebeurt, wordt 75% van het bedrag doorberekend aan de patiënt zelf.

Wordt dit vergoed door de zorgverzekeraar

Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars behalve Caresq (Verzorgt de zorginkoop voor verzekerden van EUCARE, de risicodrager voor de zorgverzekering van Aevitae (UZOVI 3360))

Hulp bij chronische pijn?

Neem nu contact met ons op:

Bel ons
(ma-vr 08.30 - 17.30)

Of stuur ons een bericht
Wij nemen z.s.m. contact met je op.
* verplichte velden

Therapieën voor chronische pijn

Onze chronische pijn specialisten

- geen medewerkers gevonden -